X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

• Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Kunst en cultuur" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.

Mijn reisverslag

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Bekijk het profiel van Boeddha20
Datum: 07-01-2016
Auteur: Boeddha20
Op naar Indonesie. Dankzij de weergoden die weer eens erg hebben huisgehouden.Mijn reisverslag naar Indonesie Java Bali.

dag 1.

Op naar Indonesie. Dankziju de weergoden die vanaf enkel dagen hebben huisgehouden, in vooral het westen van Nederland, is†mijn reis een dag eerder begonnen dan gepland. Nee, ik ben niet eerder naar Indonesie vertrokken maar met o.a. de trein bij het Hotel Mons van der Valk Schiphol hotel terecht gekomen. want als de weersvoorspellingen helemaal goed waren geweest dan hadden ik zaterdagmorgen niet vroeg nnar Schiphol kunnen vertrekken en dat risico wilde ik niet nemen.
Het was reizen als haringen in een ton in een extre stoptrein, die gelukkig dan ook een stop had bij de luchthaven Schiphol. En daar zag ik pas goed wat een gaos er ontstaat als de meeste vliegtuigen niet opstijgen of als de vertrektijd met heel wat uurtjes wordt uitgesteld.
Een bomvolle vertrekhal waar 's-avonds 1500 veldbedden werden neergezet om de reizigers, die niet meer naar huis konden en die geen plek hadden in een van de hotels in de omgeving, een slaapplaats te bieden. Ik had dus gewoon geluk gehad, dat ik wel een hotelkamer had.

dag 2. in december.

De volgende dag met de shuttlebus naar het vliegveld. De lange rijen om in te checen, lannge rijen voor de Garudabalie voor de aanschaf van de visa en de lange rijen voor de douanehokjes en ten slotte lange rijen voor de pinautomaat. Want daar was ik gisteren niet aan toe gekomen. Er was niet eens tijd om lekker tax free te shoppen.
Met een vertraging van slechts vijf kwartier volgen we tenslotte om 11.45 uur richting Indonesie. Om daar om 9.30 uur plaatselijke tijd, met een tussenstop in dubai, te landen op het vliegveld in Jakarta.
Ik maakte kennis met de reisgenoten en werden verwelkomd door onze gids tijdens deze reis. Maar Roy onze reisgids had andere plannen. Het is vandaag zondag, dus weinig (hoezo weinig) verkeer op de weg. Beter was het om direkt met de stadstour te beginnen zodat we morgenochtend direkt naar Bandung kunnen beginnen. Iedereen gaat akkoord met het voorstel.
Dat dit een goed plan was ondekten we de volgende morgen.
Buiten het vliegveld valt de warmte weg mee. Er waait ook een windje waardoor de warmte goed uit te houden is.
We gaan eerst koffie drinken in cafť Batavia op het Taman Fatahillahplein. In de Hollandse tijd was dit het Stadhuisplein.
Een oud koloniaal gebouw dat er heel gezellig uitziet en dat volhangt met5 foto's van bekende mensen, filmsterren en politici. Ook veel van de Koninklijke familie en van de Ned/Ind tijd. Het grappige is dat het menu op de achterkant van de foto's staat. Bovendien smaakte de cappuccino heel goed.

Op het plein vor het cafť is het gezellig druk en wordt van alles verkocht en verhuurd. In een gebouw uit 1912 is het Wayang museum waar behalve wij ook een groot aantal kinderen een bezoek brengen. Met 5500 exemplaren heeft het museum een van de grootste en mooiste collectie wayangpoppen van Indonesie.
De oude wijk Weltevre3den heet nu Jakarta Pusat. dit stadsdeel rond het enorme Merdekaplein is de volgende plek dat we gaan bezichtigen. Midden op het Merdekaplein zien we Monumen Nasional, of kortweg Monas. De 137 meter hoge pilaar van staal en beton is bekleed met marmer en wordt bekroond door een gebeeldhouwde vlam die is bedekt met een laag goud van wel zo'n vijfendertig kilo. Wat moet dat wel niet hebben gekost.

Als laatste gaan we naar de oude schoenhaven de Suna Kelapa. De haven op zich stelt niet zoveel voor maar is wel leuk om te zien de oude achoeners (zeilschepen). In een lange rij liggen Ze aan de kade. De meeste zien er wat verwaarloosd uit en†snakken naar een lik verf. Het begint wat te regenen en we gaan snel de bus in op weg naar het hotel. We verblijven in het Aston Marina hotel dat†drieendertig etages telt.†

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!