X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Kunst en cultuur" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Feedback ofwel kritiek

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Carina03 Carina03 Auteur op infoyo sinds
17 Augustus 2008


Bekijk het profiel van Carina03
Datum: 02-08-2010
Auteur: Carina03
In Nederland is de aanduiding feedback er met de computertaal ingeslopen, het woord is kort en kan voor alle soorten commentaar gebruikt worden. Bij kritiek moet men altijd aangeven wat voor soort kritiek men heeft, is deze opbouwend, afbrekend of nutteloos. Vooral schrijvers krijgen veel met feedback/kritiek te maken.

Afbreken

De gemakkelijkste feedback is afbrekende kritiek. Schrijven is voor sommige mensen moeilijk, niet iedereen heeft de taal volledig onder de knie en/of heeft problemen met het goed opbouwen van een artikel. Ook is het gemakkelijk om als lezer snel een paar negatieve zinnen neer te zetten om er vervolgens niet meer aan te denken. Veel auteurs kunnen moeilijk omgaan met deze negatieve kritiek vooral ook omdat men niet in discussie kan gaan met de schrijver van de reactie. Belangrijk is het voor deze auteurs om te schiften. Kijk of de reactie komt van een persoon die men terug kan mailen, is dit niet het geval dan is het meestal iemand uit een concurrerende hoek die afbraak pleegt. Is er wel een mogelijkheid tot mailen, doe dit dan als de reactie je ECHT niet lekker zit. Vraag naar het waarom en leg uit waarom je het artikel geschreven hebt. Verlies niet uit het oog dat elke feedback negatief en positief belangrijk is en dat je moet proberen er je voordeel uit te halen, misschien staat er toch een kern van waarheid in de reactie of kun je er iets van leren. Totaal nutteloze kritiek waar niemand iets aan heeft zijn de reacties die bestaan uit tekens en emoticons.

Opbouwende kritiek

Feedback waar je iets mee kunt doen noemen we opbouwende kritiek. In deze reacties wordt uitgelegd waarom iemand denkt dat het anders is. Ook reacties waarin tips gegeven worden om iets anders te doen of een aanvullende tip op je artikel vallen onder het kopje opbouwende kritiek. De schrijver valt je niet aan of af maar probeert je via de reactie te vertellen dat je artikel goed is maar dat er toch een zekere verbetering of aanvulling mogelijk is. Een artikel waarop alleen gereageerd wordt met complimenten kun je maar zelden schrijven omdat iedereen een eigen mening heeft, een goed auteur krijgt wel vaker positieve feedback. Belangrijk is verandering zodat het schrijven geen automatisme wordt en het hart en de ziel verdwijnen uit het geschrevene. Juist door feedback kan je mening over sommige zaken veranderen, ben niet bang om toe te geven dat jij misschien wel fout zat. Schrijf een nieuw artikel waarin je uitlegt waarom je toen zo en nu dit denkt. Feedback moet van twee kanten komen, ga regelmatig terug naar je artikelen om antwoord te geven.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl